A KKR a Raine Group befektetési bankot bízta meg azzal, hogy mérje fel zenei portfóliójának befektetési, eladási lehetőségeit, miután a 62 ezer dalt tartalmazó katalógusa iránt potenciális vevők jelentkeztek.
A gyűjtemény, amelyet a magántőkecsoport 2021-ben 1,1 milliárd dollárért vásárolt meg társbefektető partnerével, a Dundee Partnersszel, olyan elismert szerzők dalait tartalmazza, mint a The Weeknd vagy Lorde.
Az üzletet a világjárvány idején a szinte a nullához közelítő kamatlábak is jelentősen támogatták. A zéró kamatszint erősen korlátozta a hagyományos befektetéseken – részvényeken, kötvényeken – elérhető hozamokat, így beindult a hozamvadászat, divatba jöttek az alternatív befektetések, például a zenei jogdíjak. A KKR az elsők között szállt be a bizniszbe.
A Wall Street-i befektetési bankárok elkezdtek versenyezni a hagyományos zeneipari cégekkel a dalok szerzői jogaiért, magasra tolva az árakat. Ezzel párhuzamosan olyan világsztárok, mint Bruce Springsteen vagy Stevie Nicks, komoly pénzhez juthattak.
A világjárvány utáni időszakban a zenei jogdíjak azonban már kevésbé vonzották a befektetőket, főleg az infláció elszabadulásának időszakában, amikor a világ nagy jegybankjai sorra emelték irányadó kamataikat - írja a Világgazdaság.
Ezzel párhuzamosan a kötvényhozamok is kilőttek, így az alternatív befektetések - így a zenei jogdíjak megszerzése - vesztettek vonzerejükből.
A KKR tavaly erre a hullámra is megpróbált felülni, és a jogdíjportfóliója által fedezett kötvényeket bocsátott ki. A papírok árfolyama azonban a jegybanki kamatok emelkedésével párhuzamosan csökkenni kezdett, a Finra pénzügyi adatszolgáltató statisztikái szerint napjainkban a névérték 92 százalékán forognak.
További részleteket ide kattintva olvashat a témában.